Thursday, 16 May 2013

Basil

1. Basil berdaun lebar  (italian large leave sweet basil) Rm 2 /pek 50 biji





2. Lemon basil  rm 2 /pek 50  biji
Aromanya seperti serai,sangat kuat



                      
                                          

3. Red Basil RM 2 /Pek 50 biji


4.Basil Crimson king
     RM 3/ pek  (20 biji)
Aroma basilnya sangat kuat seperti bunga cengkih, sangat menyelerakan bila dibuat ulam cecah sambal.


5. Lettuce leaves basil  RM 3/ pek (20 biji)
 baunya kurang kuat berbanding large leave sweet basil, daunnya besar dan berkedut.
 Pokok yg saya tanam baru berusia 3 minggu, daunnya lebih lebar berbanding basil jenis lain tetapi buat masa sekarang kedutnya masih tak kelihatan
gambar dari katalog benih
basil yg saya tanam

6. Cinnamon basil RM 3/20 biji
 Aromanya lembut seperti kulit kayu manis, daun tirus bergerigi sangat menarik sebagai hiasan


7. Basil Basilico genovese
 RM 2/ pek ( 50 biji


















12 comments:

  1. saya nak benih..

    Basil berdaun lebar (large leave sweet basil) Rm 2 /pek 50 biji - 1 pkt

    Lemon basil rm 2 /pek 50 biji - 1 pkt

    PURPLE RUFFLES Basil Rm 3 /pek 20 biji - 1 pkt


    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh email pesanan Kat jualbenihbunga@gmail.com

      Delete
  2. Replies
    1. basil adalah selasih , setahu saya ada lebih 20 jenis selasih. org barat buat pesto, masuk dalam salad ata umasuk dalam spaghetti, saya suka buat ulam cicecah sambal durian

      Delete
  3. Sy nak beli sweet basil 2 pek dan crinsom king 2 pek....bole dapatkn no phone utk whassap x....ni nombor sy 012-4643847

    ReplyDelete
  4. Sy nak beli sweet basil 2 pek dan crinsom king 2 pek....bole dapatkn no phone utk whassap x....ni nombor sy 012-4643847.....nk tambah lg bnih tyme dn rosemary,camna nk order tuan admin

    ReplyDelete
  5. Boleh x email kt saya benih untuk pokok lain yg dijual. Sy berminat tuk membeli. Ni email saya tuanmohdredzuan@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Boleh email x benih2 pokok yang dijual. Sy sgt berminat untuk membelinya. Ni email sy tuanmohdredzuan@gmail.com

    ReplyDelete
  7. bagaimana nak beli benih...reas.management@gmail.com

    ReplyDelete